Thursday, January 21, 2010

~Ku Akui Aku Hambanya~

Diciptakanku sebagai makhluk-Nya yang bergelar Insan..Asal usulku telah tersurat....segalanya pada pengetahuan-Nya.."SESUNGGUHNYA DIA MAHA PENCIPTA SEGALA SESUATU"

Firman Allah S.W.T : Surah Al-Mu'minun ayat:12-14
"Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari pati ( yang berasal ) dari tanah; Kemudian Kami jadikan "pati" itu (setitis) air benih pada penetapan Yang kukuh; kemudian Kami ciptakan air benih itu menjadi sebuku darah beku. lalu Kami ciptakan darah beku itu menjadi seketul daging;kemudian Kami ciptakan daging itu menjadi beberapa tulang;kemudian Kami balut tulang-tulang itu Dengan daging.setelah sempurna kejadian itu Kami bentuk Dia menjadi makhluk Yang lain sifat keadaannya. maka nyatalah kelebihan dan ketinggian Allah sebaik-baik Pencipta."

kusedari betapa Agungnya "DIA"...kini ku bernafas di muka bumiNya...hidup sebagai hamba yang sentiasa mencari keredhaan & perlindungan dariNYA..namun aku hanya insan yang lemah...tanpa pergantungan dari-NYA aku tidak sekuat ini...Ku bersyukur padaMU dengan kekuatan yang Engkau berikan padaku...Ketaqwaan padamu bukan senang untukku...akan ku cuba untuk menjadi insan" TAQWA"pada pandanganMU

Firman Allah, Surah Al-Nisa' : ayat 1 "Wahai manusia ! bertaqwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu (Adam), dan Allah menciptakan pasangannya (Hawa) dari (diri)nya;dan dari keduanya Allah memperkembangbiakkan laki-laki dan perempuan yang banyak. Bertaqwalah kepada Allah yang dengan namanya kamu saling meminta dan peliharalah hubungan kekeluargaan. Sesungguhnya Allah sentiasa menjaga dan mengawasimu."

Al-Quran dan Sunnah peganganku...

Firman Allah ;Surah al-Nisa' : ayat 136 " Wahai orang-orang yang beriman! Tetaplah beriman kepada Allah dan rasul-Nya (Muhammad) dan kepada Kitab (Al-Quran) yang diturunkan kepada rasul-Nya, serta kitab yang diturunkan sebelumnya. Barang siapa ingkar kepada Allah, malaikat-malaikat-Nya, kitab-kitab-Nya, rasul-rasul-Nya dan hari kemudian, maka sungguh, orang itu telah tersesat sangat jauh."

moga ku diberi ketetapan hati & keyakinan yang teguh beramal dengan apa yang Engkau turunkan dalam (Al-Quran) & mengamalkan sunnah rasulMU...

Ku akui..aku insan biasa...
Kepada-Nya ku bergantung...
sujud pada-Nya ketenangan buatku...

MaqfirahMU pengharapanku

ku akui..aku insan biasa...
Al-Quran dan Sunnah peganganku...

untuk kuperolehi petunjukMU...
tika lupa & lalai mengatasi fikiranku...

moga dijauhkan dariku...

ku akui.. aku insan biasa...
taufiq & hidayatMU ku pohon...
kurniakan buatku...
dalam menggapai redhaMU...
sebagai insan ciptaanMU..

ku akui..aku insan biasa...
TAQWA pencarianku...
tanpa mengira malam & siang...
Mampukah kudratku...?
Namun, Engkau Maha Mendengar, Maha Melihat lagi Maha Mengetahui...
ku akui..aku insan biasa...



0 comments: